SON YORUMLAR

Breaking News

Bilgisayar Hızlandırma Yolları

Burada bilgisayarınızı nasıl hızlandıracağınız hakkında bir yazı paylaştık.

29.03.2016 14:59
Merhaba bugün sizlere gerçekten işe yaran birkaç bilgisayar hızlandırma yolunu derledim.

1.Adım (Gereksiz Programları Silmek)
Bilgisayarımızda birçok gereksiz program kurulu olabilir . Bunlar bilgisayarda yer kaplar ve gereksiz çalışarak sistemi yavaşlatır . Bunları kaldırarak sistemi hızlandırabiliriz . Başlat açıp ” Program Ekle veya Kaldır ” yazarak program kaldırma ekranını açıyoruz . Bu ekranda kullanmadığımız programları belirleyip kaldırıyoruz . Kaldırmak istediğiniz programa sağ tıklayıp kaldır diyerek kaldırabilirsiniz .

2.Adım (Sistem bakım programları)
Arkadaşlar bakım programı olmadan bilgisayar kullanmayın . Bakım programları sistemi onarır , çöp dosyaları temizler ve sistemi onarır . Bunlar sistemi hızlandırır . Bunun için en iyi bakım programı olan Advanced System Care programının aşağıdaki linkten tam sürüm ve Türkçe sürümünü indirebilirsiniz , Programı kurduktan sonra bilgisayarı taratıyoruz . Otomatik onar kutucuğunu işaretleyip , bilgisayarımızı otomatik onarıyoruz .
Link: Advanced System Care 9.1 Pro Full Türkçe İndir | (Saglam İndir) Tam Sürüm Güncel Yazılımlar

3.Adım (Gereksiz Uygulamalar)
Arkadaşlar Windows 7 işletim sistemindeki gereksiz uygulamalar bilgisayarı en çok kasan unsurlardan birisidir . Bu gereksiz uygulamaları kapatarak sistemi rahatlatabiliriz . Bu hizmetlerin arasında Telefon , Fax , Sunucu gibi gereksiz hizmetler bulunuyor . Başlat açıp Hizmetler yazıyoruz . Hizmetler ekranını açıyoruz ve aşağıdaki ayarları uyguluyoruz .

# Akıllı Kart – “Devre Dışı”
# Akıllı Kart Kaldırma İlkesi – “Devre Dışı”
# Çevirimdışı Dosyalar – “Devre Dışı”
# Etkileşimli Hizmetler Algılaması – “Devre Dışı”
# Internet Bağlantısı Paylaşımı (ICS) – “Devre Dışı”
# IP Yardımcısı – “Devre Dışı”
# Media Center Extender – “Devre Dışı”
# Windows Media Center Alıcı Hizmeti – ” Devre Dışı ”
# Windows Media Center Zamanlayıcısı Hizmeti – “Devre Dışı”
# Microsoft iSCSI Başlatıcısı Hizmeti – “Devre Dışı”
# Net.Tcp Bağlantı Noktası Paylaştırma Hizmeti – “Devre Dışı”
# Netlogon – “Devre Dışı”
# PnP-X IP Veri Yolu Listeleyicisi – “Devre Dışı”
# Sertifika Yayma – “Devre Dışı”
# SNMP Yakalama – “Devre Dışı”
# SSDP Bulma – “Devre Dışı”
# Tablet PC Giriş Hizmeti – “Devre Dışı”
# UPnP Aygıt Ana Makinesi – “Devre Dışı”
# Uygulama Yönetimi – “Devre Dışı”
# Uzak Kayıt Defteri – “Devre Dışı”
# Yazdırma Biriktiricisi – “Devre Dışı” ( Yazıcınız Varsa Kalsı )
# Yönlendirme ve Uzaktan Erişim – “Devre Dışı”
# Telefon – “Devre Dışı”
# WebClient – “Devre Dışı”
# Sunucu – “Devre Dışı”
# Windows Media Player Ağ Paylaşımı Hizmeti – “Devre Dışı”
# Windows Hata Raporlama Hizmeti – “Devre Dışı”
# Sistem Olay Bildirim Hizmeti – “Elle”
# Uzak Masaüstü Hizmetleri – “Elle”
# Taşınabilir Aygıt Numaralandırma Hizmeti – “Elle”
# Bluetooth Destek Hizmeti – “Devre Dışı” ( Bluetooth özelliği olan Laptop’larda ” Elle ” yapınız )
# İkincil Oturum Açma – “Devre Dışı” ( İki oturum kullanıyorsanız kalsın )
# Faks – Devre Dışı
# Windows Olay Görüntüleyici – “Devre Dışı”
# Windows Olay Toplayıcısı – “Devre Dışı”
# Uzaktan Erişim Otomatik Bağlantı Hizmeti – “Devre Dışı”
# Uzaktan Erişim Bağlantı Yöneticisi – “Devre Dışı”
# Uzak Masaüstü Yapılandırması – “Devre Dışı”
# Uzak Masaüstü Hizmetleri Kullanıcı Modu Bağlantı Noktası … – “Devre Dışı”

4.Adım (Disk Birleştirme)
Arkadaşlar Disk Birleştirme çok önemli bir unsurdur . Hız isteyenler için mutlaka ayda bir kes yapılması gereken bir işlemdir . Disk birleştirme , bilgisayarın işlemleri daha kısa sürede yapmasını sağlar . Advanced System Care programı disk birleştirme özelliğide taşıyor . İkinci adımda indirdiğiniz program ile diskinizide birleştirip bilgisayarınızı çok daha hızlı hale getirebilirsiniz .

5.Adım (Gereksiz Güvenlik Yazılımları)
Arkadaşlar birçok gereksiz güvenlik yazılımı kurup sisteminizi kasmanıza gerek yok . Güncel ve iyi koruma yapan sadece bir güvenlik yazılımı kullanmanız yeterli . Aksi taktirde birden fazla güvenlik yazılımı sisteminizde çakışma ve kasmalara sebep olur . Birden fazla güvenlik yazılımı kullanmak ötekinin düzgün çalışmamasına sebep olabilir .

6.Adım (Kasa Temizliği)
Arkadaşlar Ana Kartınızın üstü kirlenmiş olabilir . Bunların temizlenmemesi sonucunda bilgisayarda yavaşlama , mavi ekran gibi sorunlar yaşanabilir . Kasanızı kontrollü bir biçimde açıp , içindeki tozları temizleyin . Dikkatli olmanız gereken unsur temizleme yaparken herhangi bir parçaya sürtme yapmayın. Aksi taktirde veriler silinebilir ve daha farklı sorunlar meydana gelebilir .

7.Adım (İştelim Sistemini Güncel Tutmak)
Microsoft , işletim sistemlerini updates yani güncellemeler ile geliştirmeye ve daha iyi bir noktaya getirmeye çalışıyor . Bu güncellemeler güvenlik , hız ve görsel açıdan işletim sisteminizi geliştiriyor . Tüm güncelleştirmeleri yaparak işletim sisteminizi kalite , hız , güvenlik ve görsel açıdan daha iyi bir konuma getirebilirsiniz . Ayrıca güncellemeler ile sisteminizdeki çoğu hata onarılabiliyor .

8.Adım (Görsel Efektler Minimum Düzeyle Olmalı)
Başlat >> Ayarlar >> Denetim Masası >> Sistem >> Gelişmiş >> Performans Ayarları >> Görsel Efektler Tabı >> En iyi performans için ayarla

9.Adım (Ekran Koruyucu Kapatılmalı)
Masaüstüne sağ tıklayıp >> Özellikler >> Ekran koruyucu Tabı >> "Ekran Koruyucu yok"

10.Adım (Görsel Efektler Minimum Düzeye Getirtmek)
Başlat >> Ayarlar >> Denetim Masası >> Sistem >> Gelişmiş >> Performans Ayarları >> Görsel Efektler Tabı >> En iyi performans için ayarla

11.Adım (Klasik Görünümü Tercih Etmelisiniz)
Başlat >> Ayarlar >> Denetim Masası >> Görüntü >> Temalar Tabı >> Windows Klasik
Başlat >> Ayarlar >> Denetim Masası >> Klasik Görünüm'e Geçiş Yap
Başlat >> Ayarlar >> Görev Çubuğu Ve Başlat Menüsü >> Başlat Menüsü Tabı >> Klasik Başlat menüsü 

12.Adım (Harddiskler ve CD(ROM)`lar etkinleştirilmeli)
Başlat >> Ayarlar >> Denetim Masası >> Sistem >> Donanım >> Aygıt Yönetisici >> IDE ATA/ATAPI Denetleyiciler >> Birincil ve İkincil IDE Kanalı üstüne sağ tıklayıp >> Properties > Gelişmiş Ayarlar Tabı >> Aktarım Modunu tüm kanallar için "DMA kullanılabiliyorsa" olarak ayarlayın 

13.Adım (Uzaktan Yardım Kapatılmalı)
Başlat >> Ayarlar >> Denetim Masası >> Sistem >> Uzak >> "Bu bilgisayardan Uzaktan Yardım isteklerinin gönderilmesine izin ver" kutusunu kaldır

14.Adım (Bellek Performansının Arttırılması)
WİN+R girip regedit yazalım.Kayıt defterinde; HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Session Manager \ Memory Management anahtarına ulaş;
a)DisablePagingExecutive üzerine çift tıkla ondalık tabanında 1 değerini gir.
b)LargeSystemCache üzerine çift tıkla ondalık tabanda 1 gir.
c)Orada yeni bir DWORD değeri oluştur “IOPageLockLimit” olarak adlandır ve değeri ondalık sistemde hangi rami kullanıyosan 128MB için 4000256 MB için 10000512MB ve daha yukarısı için 40000 değerini girin.

15.Adım (CClenar)
CClenarın amacı bilgisayarınızdaki çöp dosyaları temizleyerek bilgisayarı rahatlatmaktır.

Link: https://www.piriform.com/ccleaner
Virüstotal: https://www.virustotal.com/en/file/e...is/1456568061/

16.Adım (Masaüstünde çok dosya bırakmayın)
Masaüstündeki dosyaları bir klosore taşıyın veya masaüstünden o dosyaları silin böylece bilgisayar hızlancaktır.

Yakında daha çok adım eklenicektir..



Yorum yaparak bize destek olabilirsiniz.

6 yorum: